Atopijski dermatitis

Toliko je teško biti roditelj. Strepiš za svaku sitnicu za tu svoju malo štrucu, gledaš je očima koje vide samo ljubav i jednostavno cijeli svijet može nestati, samo da je tvoja beba dobro. Ma pregazila bi svijet da joj pružim ono što joj treba! Iako biti roditelj znači iskusiti strah i brigu za koje nisi znao da postoje, prvenstveno znači iskusiti bezuvjetnu, čistu i tako jasnu ljubav koja se ne može mjeriti baš ničime. 
Strah je također sastavni dio uloge roditelja. U početku javlja se onaj inicijalni strah. Gledaš da li diše, kako spava, da li je sve u redu...a onda strah da ćeš nešto pogriješiti, da ne znaš dovoljno..no kada se zbilja nešto dogodi, tj. vidiš da ti dijete pati i da ga nešto muči, a ne znaš mu pomoći, e to je razina straha i brige koju nisam mogla predvidjeti. Tako je počela naša briga zvana dermatitis.

Krajem siječnja uočila sam Ani neobičan osip na pregibu laktova, koji se kasnije pojavio i ispod brade i na vratu.  Mislila sam da je riječ o osipu od znoja s obzirom da je tih dana bilo nešto toplije, a ona se znojila. Odlučila sam špricati je termalnom i vjerovala da će se povući, no iz dana u dan, postajalo je gore. Zatim sam se obratila Aninoj pedijatrici koja je rekla da je moguće da je od vrućine ili hrane, pa sam eliminirala sve namirnice koje sam joj davala posljednjih dana, no osip se i dalje širio. S obzirom da je stanje postajalo sve gore i da joj je sad bila zahvaćena i veća površina, tražile smo termin kod dermatologa, a zbog već uznapredovalog osipa doktorica nam je prepisala Locoid kremu koja je kortikosteroidna krema. S obzirom da sam prvo googlala o čemu je riječ, preplašila sam se i bojala koristiti,  no ona me uvjeravala da nema opasnosti i s obzirom da je Anu osip počeo dosta svrbiti, loše je spavala i bila nervozna, odlučila sam koristiti dobivenu kremu. Iako sam pročitala online da se s ovom kremom ne smije naglo prekinuti korištenje, nije mi dobro objasnila kako je koristiti, a s obzirom da je njoj već nakon 2-3 dana osip skoro nestao, ja sam se bojala mazati dalje redovno, nego sam još par puta namazala svaka 2-3 dana pa 4-5 dana (baš zbog tog pravila o postepenom smanjivanju). Mislila sam da smo se konačno riješili "osipa", no već nakon par dana sve se opet vratilo, a taman tada išli smo i dermatologu.
Tek tada prvi put sam čula dijagnozu "Dermatitis" i šokirala se. A par tjedana prije toga sam kod Supermama pratila predavanje doktorice Pustišek na temu AD i nije mi bilo ni na kraj pameti da je Anin osip doista dermatitis.  Jer, nije mi bilo jasno, ako se dermatitis javlja kod suhe kože kojoj fali masnoće, kako moja Ana ima onda tako mekanu kožu i zašto joj se koža onda se suši i ljušti, a ona dobiva taj strašni i ružni osip (koji se naposljetku i pretvori u suhu, osjetljivu površinu?! Zbilja me to zbunjivalo.
Od početka Anu ne kupam u nekim kupkama i sapunima. Od kada je došla iz bolnice, pa i sada guzu joj čistim samo s vodom, a kupam isto samo u vodi. Nakon par mjeseci dodala sam koju kap ulja i to je to. Nikad nisam primjetila da joj je koža suha. Po preporuci patronažne koristila sam Hipp ulje za njegu i masažu tijela nakon kupanja.
I tako, vratile smo se od dematologa s dijagnozom ekcem iliti dermatitis. Ja u šoku, mislim da je kraj svijeta...dan sam provela plačući  i čitajući stručna mišljenja, forume i sve moguće članke vezane na ovu temu. I na kraju znala još manje. Toliko različitih mišljenja, toliko neinformiranosti, domaćih čarobnih pripravaka i različitih iskustava. Nažalost, okidač za dermatitis može biti alergija na hranu ili neki vanjski utjecaj, preosjetljivost kože na nešto ili nešto treće. Teško je znati.

Dermatolog nam je rekao da nismo dovoljno dobro primjenjivali Locoid kremu i da smo njome samo ugasili vatru, a da je žarište i dalje postojalo te da se zato demratitis pojavio odmah kada smo prestali. Potom smo krenuli s drugom turom kortizona ovoga puta punih 10 dana, a nakon toga opet 10ak dana postepeno smanjivali. Užasno me bilo strah, no uvjeravao me da ga samo moramo primjeniti pravilno i da joj se više neće vraćati neko vrijeme te da je najblaža verzija takve kreme i da nemam razloga za brigu. Ana je stvarno imala zahvaćen samo dio ispod vrata i pregibi laktova te mrvicu na pregibu koljena i to je to. Tješila me činjenica što joj zbilja stavljam minimalnu količinu te kreme, no rekla sam da je to zadnji put da je mažem time i da ćemo već naći nešto drugo. Idila je potrajala možda 2 tjedna, nakon čega sam primjetila opet lagani povratak crvenila.
Osim Locoid kreme, pripisana nam je Excipial Balmandol uljna kupka te Antidry losion za njegu kože, a ja sam nedugo prije kupila La Roche-Posay Lipikar Baume AP+, koji je spominjala doktorica Pustišek.


Odlučila sam na svom insta-storyu podijeliti svoju brigu u nadi da će mi se javiti nekoliko mama koje su u sličnoj situaciji, no šokirala sam se što mi je inbox zatrpan poruka. Nije mi bilo ni na kraj pameti da će mi se javiti toliko mama, slati mi svoje slike s vrlo teškim oblicima dermatitisa te preporukama što je kome pomoglo. Ja sam, doslovno, "screenchootala" svaku preporuku i rekla da ću probati proizvod po proizvod dok god ne nađem nešto što joj pomaže. Jer to je ono što većina kaže. Treba naći liniju koja odgovara koži tvoje bebe. Naime, s obzirom da velik broj djece danas ima problem sa dermatitisom, velik broj brandova kreirao je liniju baš za potrebe atopičara. Pa tako možete AD liniju naći od brandova poput A-derma, Avene, La Roche-Posay, Eucerin i mnogi drugi... Osim toga, spominjao se gavez i neki drugi prirodni preparati, no iskreno, na ovako malom djetetu bilo bi me strah isprobavati nešto takvo na svoju ruku. Također, mnogi su me upozoravali da joj možda smeta nešto od hrane koju jedem, s obzirom da još dojim. Neka istraživanja pokazuju da čak 60% djece koja imaju klinički dokazani atopijski dermatitis ujedno imaju i alergiju na neku namirnicu. Postoji nekoliko namirnica koje najčešće izazivaju alergije kod djece, a to su zapravo najčešće kravlje mlijeko, jaja, orašasti plodovi, soja, riba i školjke. 
Neki su mi savjetovali da napravimo alergotest, dok mi drugi kažu da ni u kojem slučaju ne dopuštam testiranje na alergije na tako malom djetetu. Osim poruka o vlasititim iskustvima, preporukama i savjetima, stizale su i poruke utjehe i podrške i to mi zbilja puno znači. U takvim trenutcima sam zbilja sretna što imam tu mogućnost da mogu s vama podijeliti dio svog života, te komunicirati s vama i dijeliti iskustva. Zahvalna sam što imam ovu platformu preko koje komuniciram s vama i koja se može iskoristiti za toliko toga dobroga. Veliko vam hvala zbog toga!

Na kraju krajeva, kada pojednostavim cijelu priču oko atopijskog, treba eliminirati moguće uzročnike poput mogućnosti alergije, zatim prašinu i grinje i paziti na robicu. Iako ja od početka Aninu robu perem blagim tekućim sapunom za bebe, bez omekšivača i sve peglam, dodatno joj još ispirem robicu i gledam da joj oblačim samo čisti pamuk. Osim toga, pojačati hidrataciju i njegu njezine suhe kože koja je toliko mekana da me zbunjuje i dalje kako može biti suha!?
Kao što sam rekla, 2 tjedna smo bili mirni i nakon toga, pregibi ruku i ispod brade/vrata se opet počelo crveniti. Ovoga puta čak i na ramenima i ispod pazuha. (???) Bila sam luda od brige, no znala sam da nema šanse da je mažem opet s kortikosteroidnom kremom kad se ionako sve opet vrati čim prestanem. Pojačala sam mazanje LRP Lipikar Baume AP+ kremom i primjetila da joj ona zbilja paše, no ona je, smatram, odlična za njegu kože u stanju mirovanja, no neće puno pomoći kod akutne, tj. faze upaljene kože. Evo kako je Ani izgledala koža:








Tako sam jednu večer opet pregledavala sve poruke i prijedloge koje sam dobila na ovu temu, i većinom su se ponavljali isti brandovi, no jedan mi je posebno privukao pozornost. Ne znam zašto, ali rekla sam "Ajmo krenuti od ove, pa redom dalje", iako ju je spomenula samo jedna osoba!
Naime, riječ je o DR.WOLFF Linola Fett kremi. U ponudi imaju masnu i polumasnu verziju, no uzeli smo masnu. Evo što piše u opisu ove kreme:
"LINOLA FETT krema kao djelatnu tvar sadržava nezasićene masne kiseline (C18:2) koje nakon lokalne primjene djeluju protuupalno te imaju pozitivni učinak na održavanje i obnavljanje epidermalne barijere.
LINOLA FETT krema namijenjena je liječenju promjena na suhoj koži te za liječenje blagih do srednje teških oblika atopijskog dermatitisa kako u subakutnoj tako i u kronicnoj fazi bolesti. Učinkovito prekida začarani krug svrbeža i grebenja te smanjuje napetost i svrbež kože.
LINOLA FETT krema produžava periode liječenja bez upotrebe lokalnih kortikosteroida. 

Pomoćne tvari: mikrokristalni vosak; 2-(4-tert-butilbenzil)propanal; deciloleat; vosak, bijeli; tvrda mast; voda, pročišćena; lanolin; aluminijev stearat; sorbitanstearat; kikirikijevo ulje, hidrogenirano; kikirikijevo ulje, rafinirano; cetilni i sterilni alkohol; magnezijev stearat; parafin, čvrsti; parafin, tekući; vazelin, bijeli; lanolínski alkoholi; ß-karoten 30 %; suncokretovo ulje, rafinirano.
Linola Fett krema se ne smije koristiti u slučajevima preosjetljivosti (alergije) na nezasićene masne kiseline, preosjetljivosti na kikirik i soju, cetilni i stearilni alkohol, lanolin, butilhidroksitoluen (E321) ili na bilo koju pomoćnu tvar iz kreme.
Posebna upozorenja
Cetilni i stearilni alkohol, ulje kikirikija kao i lanolin mogu uzrokovati lokalne reakcije na koži (kao npr. kontaktni dermatitis) Butilhidroksitoluen može prouzročiti lokalne reakcije na koži (kao npr. kontaktni dermatitis) i iritaciju očiju te sluznica. U rijetkim slučajevima ulje kikirikija može prouzročiti teške alergijske reakcije."




Iako mi se žena, koja mi ju je preporučila, nudila da mi je pošalje iz Njemačke, našla sam je i ovdje u Švicarskoj (dostupna je i u HR). S obzirom da je u sastavu kreme navedeno ulje kikirikija, plašila sam se alergijske reakcije (posebno jer sam iz svoje prehrane izbacila sve orašaste plodove) pa sam malu količinu kreme namazala na rukicu, tj. na mjesto zdrave, demratitisom ne zahvaćene kože da vidim hoće li biti kakvog crvenila ili nekakve reakcije, no s obzirom da je nije bilo, odlučila sam riskirati  i probati s Linola Fett kremom. Jednostavno sam bila očajna više i nisam mogla dozvoliti da se vratimo na kotikosteroidnu kremu. Za cijelo tijelo koristila sam s LRP kremu i zatim u debljem sloju namazala upaljena mjesta sa Linola Fett kremom. Nakon 2 dana primjetila sam da se crvenilo  ne pojačava, tj. da ostaje na istom. Bila bih i s tim zadovoljna dok ne nađem neko drugo rješenje, no iz dana u dan, stanje je bilo sve bolje i tako sam mazala dok se crvenilo nije potpuno povuklo. Trebalo je nekih 8-10 dana mazanja. Mazala sam je uglavnom 2-3x dnevno ili kada bih primjetila da joj je krema upila, a koža suha, namazala bih je opet. Ne mogu vam opisati koliko sam sretna što joj je bolje i što sam odlučila koristiti baš ovu kremu!! S obzirom da je na kremi navedeno da se koristi do poboljšanja stanja kože, a da je podnošljivost kreme potvrđena tijekom primjene od 4 tjedna, mi smo je koristili još par dana nakon povlačenja crvenila i suhoće, tj. dok nije skroz ozdravila. Osim svega navedenog, istraživanja su pokazala da vitamin D igra bitnu ulogu u liječenju kožnih oboljenja poput AD, te sam pazila da izađemo na sunce malo ujutro te joj dajem dodatak vitamina D u kapima. 
Žena koja mi je preporučila Linola Fett kremu, rekla je da se njima više nikada nije vratio dermatitis. Ja bih bila sretna da se ne pojavi opet baš tako brzo kao nakon prestanka s kortizonom, te da je terapija Linola Fett kremom i dalje uspješna. Za sada joj koža izgleda zbilja odlično. Mažem 2x dnevno LRP Lipikar Baume AP+ kremom i jako smo sretne! :) Osim što mi je pao kamen sa srca što ipak ima pomoći i nije tako strašno kao što se u početku čini, sretna sam što vidim da je ona zadovoljnija, sretnija i da bolje spava. 
Nama se dermatitis pojavio u siječnju prvi put, tako da smo od tada u tzv. začaranom krugu i u stalnoj brizi. Nekako imam dobar osjećaj u vezi ove Linola Fett kreme i nadam se da će potrajati. Za sada je prošlo oko 6-7 dana od kako smo prestale s korištenjem ove kreme, no svakako ću vas obavijestiti o daljnjem ishodu.
Cijena je oko 70-100kn ovisno o veličini kreme.
Sada ću vam s ponosom pokazati kako Anina koža sada izgleda:

Uskoro se spremamo otići na more, što također pogoduje djeci s AD, a što se tiče zaštite od sunca, odabrali smo La Roche-Posay Anthelios dermo-pediatrics 50+ kremu s kojom sam baš zadovoljna jer njeguje i hidratizira kožu, i vrlo se lako razmazuje.

Moram priznati da prije istraživanja dermatitisa, nisam uopće bila upoznata s tim da toliko djece pati od ove, moglo bi se reći, bolesti jer ona to zaista i je. Naravno, rekla bih "nedaj Bože većeg zla", no zbilja nije lako suočiti se s ovako nečim, posebice kada vam je dijete ovako malo.
Iskreno se nadam da ni ne znate što je Atopijski dermatitis te da nikada ni nećete znati.
Ukoliko vam treba savjet ili želite podijeliti svoje mišljenje, na facebooku ima odlična grupa na ovu temu: Atopijski dermatitis i alergije (pomoć i podrška)
Pišite mi svoja iskustva.
Što je vama najviše pomoglo?
Koliko dugo je trajala faza dermatitisa i da li je i vama čudno kako živimo u sve razvijenijem i naprednijem dobu, ali sa sve više novih bolesti?

Pusa od Ane i mame.
xoxo

Primjedbe

  1. Interesantan post,slike su sjajne! :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Pozdrav,

    sve emocije i izazove koje ste opisali u tekstu su iste kao i one koje smo mi prolazili. Naša curica je dobila dermatitis prije godinu dana kad je imala 2 godine, isprobali smo doslovno sve uključujući i kremu koja je vama pomogla. Bili na testiranjima, nije alergična na ništa. Primjetili smo da se manje češe od kad joj na "lešo" kuhamo. Ono što nam je pomoglo je krema na bazi koloidne zobi Aveeno (nije Avene) i nije dostupna kod nas, nego online se naručuje. Koristimo i njihovu zobenu kupku. Nekoliko mjeseci ne koristimo kortiće i stanje je pod kontrolom. Pišem ovo da podijelim naše iskustvo, jer ako je nešto kod AD svojstveno je da skoro svakom djetetu paše neka druga krema ili proizvod.

    Hvala na ovoj objavi.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala na komentaru i na dijeljenjem iskustva jer će vjerujem, pomoći i nekom drugom. Nadam se da je vaša curka dobro i da je stanje pod kontrolom. Sretno! :)

      Izbriši

Objavi komentar

Hvala!

Popularni postovi s ovog bloga

Najdraži ECONOMIC parfemi

Postupak geliranja noktiju

Afrodita šampon - Kopriva & pantenol